divendres, de desembre 26, 2008

Desaparecer para volver a empezar


Con ‘My blueberry nights’, Wong Kar-Wai ha aprobado con nota su debut cinematográfico en inglés. Después de regalarnos películas como ‘Happy Together’ (1997) o ‘In the mood for love’ (2000), el cineasta de Hong Kong ha rodado otra obra preciosa y preciosista, todavía sin dejarse impregnar demasiado por el cine comercial.

Estéticamente, la película es brillante. Es Intimista, hipnótica, llena de silencios, y de planos maravillosos, muchos a través de ventanas y cristales. Imágenes a cámara lenta y, sobre todo, una banda sonora excepcional. La escena final es tan fantástica que, por sí sola, vale la película entera. Wong Kar-Wai nos explica la historia de Elisabeth (Norah Jones), una chica que cruza los Estados Unidos para olvidar al hombre que le ha dejado y encontrarse a sí misma.

La cantante Norah Jones no hace un mal papel, pero creo que podría haberle dado un poco más profundidad al personaje. El resto, con Jude Law a la cabeza, están más que correctos. Jeremy es el responsable del bar al que la chica va a comer, cada noche, un pedazo de tarta de arándanos con helado. De aquí el título de la película. Aunque lo que busca Elisabeth es conversación.

Si tengo que elegir a un actor me quedo con David Strathairn ('Buenas noches y buena suerte', 2005), que da vida a Arnie, el policía borracho que no puede olvidar a su mujer. A Sue Lynne la interpreta magistralmente Rachel Weisz, toda sensualidad.

El otro papel destacado de la película es Leslie, una guapa y atrevida jugadora de póker. Le da vida Natalie Portman. La sigo desde 1994, cuando debuto al lado de Jean Reno en ‘León (El profesional’). Otra película muy recomendable.

ADICTO A STIEG LARSSON

Hoy he acabado 'La chica que soñaba con una cerilla y un bidón de gasolina', el segundo libro de la trilogía 'Milenium', escrita por el sueco Stieg Larsson. He devorado sus 749 páginas en sólo diez días. Es igual o incluso mejor que 'Los hombres que no amaban a las mujeres'. En el 2009 aparecerá el libro definitivo: 'La reina del palacio de la corriente de aire'.

En 'La chica' volvemos a encontranos con el periodista Mikael Blomkvist y con Lisbeth Salander. Blomkvist tiene entre manos un reportaje apasionante sobre el tráfico y la prostitución de mujeres procedentes del Este. Lisbeth está en el Caribe estudiando matemáticas... ¡y los ordenadores de otros! Si hay que encontrarle algún 'problema' al libro (para mí no lo es) es que los últimos capítulos ya rozan la ciencia ficción. Enredos de 'familia' y espectáculo al ciento por ciento. ¡¡¡Quiero leer el tercero!!!

Besos y abrazos a todas y a todos.

41 comentaris:

mas de mi que de... lirio ha dit...

Jejejeje
buen dia Jordi.
voy sumando... ya sabes que soy lenta para los mandados.
Besitos desde mi alma.

Masakoy ha dit...

Pues mira que la peli igual me la pico en mi videoclub favorito, jejejeje.
Lo del libro lo dejo para cuando termine unos pocos que tengo en la lista, pero no descarto nada.

Hasta el infinito y más allá

CDS ha dit...

Yo el libro lo estoy leyendo. Es un pasote. Hasta otra.

núria ha dit...

Bon dia de Sant Esteve.
Fa poc que ha llegit el primer de la sèrie Millenium, m'ha arrossegat, em va durar poc més de 10 hores.

Bargalloneta ha dit...

Coincidim en tot Jordi, i per cert m'encanta el títol que hi has posat: desaparecer para volver a empezar!!! trobo que és molt encertat... ja ens hem llegit i a mi també em va agradar moltíssim, vaig disfrutar molt amb la història de la Portman jo també la segueixo des de Leon, és evident que és la millor de la seva generació... amb diferència...però la història de Straithan i Weisz és la més bonica i més trista de totes, amb una especatcular Weisz com tu dius i que jo ratifico...
totalment imprescindible!!

Del llibre, tinc sobre la tauleta de nit el primer i el segon esperant-me a la prestatgeria... ara amb la teva crítica em venen més ganes de començar-los!!!
petó i bones festes!!!

Anònim ha dit...

Pues nos pondremos a ello.
Saludos y gracias por agregarme a tu lista de vínculos... un honor.
Besos y hasta otra.

Belén ha dit...

La Norah Jones es un horror! puede ser que esté muy buena y cante bien pero como actriz es lo peorcito, lo único que hacía era mirar y de una manera muy poco profunda, y eso que su personaje podría ser un bombón, pero ella no es actriz... el resto lo hacen muy bien, mi favorito es el poli :)

Besicos

María* ha dit...

Está super bien esa película. Después de verla, pedí para Navidad el pack de Wong Kar-Wai: Deseando amar (In the mood of love) + 2046. Esta noche empezaré a verlas :)
En cuanto a los de Stieg Larsson, tengo que empezármelos. Todo el mundo dicen que están súper bien. :D
Feliz 2009!

rits ha dit...

mmm... per una vegada, la peli ja l'he vist!! je, je,....

i si, estic d'acord amb tot el què dius!!!

El personatge que em va agradar menys és el de la Natalie Portman, el vaig trobar fins i tot una mica tonto...

del llibre,e stic en el primer,...i si, enganxa!!!

La Llanterna Màgica ha dit...

Ja sabeu que amb aquesta peli discreparem. Em sembla que és un exemple d'estètica per l'estètica, de personatges plans que no tenen cap evolució al llarg de la pel·lícula i d'interpretacions molt justetes.

I d'altra banda el repetitiu ús de la càmera lenta sense massa sentit acaba cansant.

Però ja se sap que per a gustos...

mar ha dit...

M'apunto la peli i el llibre!
Una abraçada i bones festes!

Noël ha dit...

Muero por ver ‘My blueberry nights’.
Beso!

Anònim ha dit...

He visto la peli y me ha gustado bastante. Un saludo Jordicine.

Helena ha dit...

Hola Jordi, si encuentro fuerzas me vere la peli, me apetece. Un beso grande de mazapan.

Anònim ha dit...

esta tengo que verlaaa

lisebe ha dit...

Uy Jordi:

La peli no la he vist, però del llibre al conec i per cert em va costar acabar-ho serà perque no a tothom ens agrada aquest tipus de lectura. O igual ha sigut el moment en el que ho he llegit, potser sigui això crec millor.

En qualsevol cas, tens propostas molt bones que ho sapigues!!!!

Bona entrada d'any company.

I molts petonetsssssss

Anònim ha dit...

Apunto la recomanació. Potser hi anem avui, o demà, o dimarts. El mal temps m'ha fet quedar a casa.

Parlant de cinema: pot ser que no hagis vist "Bolt"? Hi vaig anar ahir i no em va desagradar gens. Al final cau una miqueta -massa convencional- però la primera hora la trobo espectacular i amb guions prou bons.

Estic esperant que la dona s'acabi el segon d'en Larsson per devorar-lo com vaig fer amb el primer. Molt guapo.

dejordim ha dit...

he vist fa uns dies la peli. Brillant, brillant...home, ets molt generós!
a mi em sembla original, dolça, dura en alguns moments...LI posaria un 7.
La norah jones (m'encanta la seva veu...)ha de millorar molt com actriu però la resta d'actors molt convincents.
La recomano, això sí.

Bon dia dels innocents!

Cathy Pazos ha dit...

Norah Jones me encanta sólo cantando, de otra manera pues aun no la ubico, alguién debería decírselo...

:D

* Sine Die * ha dit...

Apuntadas quedan la peli y el libro! (aunque confieso que poco tiempo tengo últimamente para leer con un mínimo de calmarelax, rediosss!!)

Bona entrada d'any Jordi!!, un petonás tan gran com tú mateix!!

Muaaaksss!

Jordicine ha dit...

Poquito a poco, LÍRIO B. Un beso.

Ese videoclub tiene muchos socios, MASAKOY! Hasta el infinito y más allá.

Estamos de acuerdo, BOMBERO. Un abrazo.

Deu hores? Això és de rècord, NÚRIA. Un petó.

Vaig veure el títol clar des del primer moment, BARGALLONETA. Moltes gràcies per les teves paraules. Estem d'acord en tot! Molt bones festes.

Un honor que pases por aquí, OIRIL. Un beso.

No está demasiado buena, para mí gusto, BELÉN. Y de la peli ya te digo, es la que menos me gustó. Y, si te digo la verdad, no sé ni qué canta. Ja ja ja. El poli el mejor!
Besicos

Me alegro que te gustara, MARÍA. A mí 'Deseando amar' me encantó. Con '2046' nunca he podido. No entendí nada! Los libros pasan pero que muy bien. Feliz 2009.

Et va agradar, RITS? Perfecte. Doncs a mi la Natalie Portman m'agrada. Té una llun especial... Qüestió de gustos. Larsson enganza moltíssim! Un petó.

Clar que va a gustos, LLANTERNA MÀGICA. Crec que tu tens grans coneixements cinematogràfics i ets més exigent. Això està molt bé. I discrepar sempre és enriquidor. Una abraçada i fins aviat.

Jordicine ha dit...

Una abraçada i bones festes, MAR.

Ya caerá, MISTIK, seguro. Un beso.

Pues ya somos dos, MARCOS. Un abrazo.

De Mazapán? Buenísimo, HELENA. Un beso.

Pues venga, ÁLVARO. Y me cuentas. Nos leemos.

Et va costar acabar-lo, LISEBE? Carai. Ets la primera persona que no s'ha 'adaptat' a Larsson. Ja ja ja. Sempre va bé conéixer gent que penbsa diferent. Me n'alegro, de veritat. El moment sempre fa molt; en els llibres, en les pelis, en tot en general. Un petó. I bon any!

No l'he vista encara, URY. Un matí d'aquests hi aniré amb el nen. I Larsson és una passada! Una abraçada.

Un 7 em sembla bé, JORDI. Entre 7 i 8. Però ja saps que jo tinc debilitat per aquest director!
Bon dia dels innocents també per a tu.

Pues estamos de acuerdo, CATHY PAZOS. Pero si cuela... Ja ja ja. Un beso.

Jo llegeixo en totes les situacions, SINE DIE. Ja ja ja. En cas contrari... Bona entrada d'any i fins aviat.

Ana. ha dit...

A mí no me da tiempo a seguirte Jordi! De dónde sacas el tiempo, cuántas horas duermes? Duermes? jajajja
Un beso!

atikus ha dit...

Me comentaron efectivamente que esta peli era estupenda, este último mes ando muy liado y no he tenido mucho tiempo, espero que no la quiten de las carteleras, respecto al libro no escuche nada, pero siempre me fijo en las portadas, y me gusto, bueno quizás me la regale alguién, sino ma la compro en rebajas jeje!!

feliz año!

Anònim ha dit...

Tengo una larga lista de libros para leer, pero poco a poco la terminaré.

Las películas esperaré a verlas en video pues así puedo hacer alguna otra cosa.

Una feliz entrada en el 2009 y que se cumplan los pequeños deseos.

Un beso

Jesús M. Tibau ha dit...

Hauré de llegir-me algun llibre de STIEG LARSSON, ja que els veig recomanats a molts blogs

Deric ha dit...

No m'agrada el cinema oriental però Happy together em va encantar i aquesta tinc moltes ganes de veure-la però ja veig que com no tiri mà de la mula me la perdré!

Dejame que te cuente ha dit...

me encanta que te encante lo que me encanta ami...jajajjajjaa
y el libro...tomo nota...prometido...lamentablemente yo leo muuuuuuuuuy poco...o muy despacio mejor dicho...
un beso jordi

alfonso ha dit...

Saludando en los últimos días...

¿Que me dices de Mongol?
Si te gustan los grandes paisajes...
Me gustó ·El Intercambio".

Un saludo
_________
_________

rits ha dit...

Si, si, em va encantar i reconfortar en coses!!!

Vale, ja sé que la Natalie enganxa,..ja,... i jo la trobo una gran actriu, xò el seu personatge,... què t'aporta?

Estic apunt, apunt d'acabar el llibre!! buf, genial

Juanma ha dit...

Tenía muchas ganas de ver My blueberry nights y tras tu comentario aún más. Esta semana la veré. Ya te diré qué me parece. Aquí tienes a otro fan de la Portman desde que era una niña (nunca ha dejado de serlo).

Sobre el libro, me has picado mucho la curiosidad. Pensaba que sería una trilogía casi exclusivamente romanticona, pero parece que hay trama y todo y si lo has leído con tanta rapidez es que seguro que entretiene. ¿Qué tal respecto a la forma en la que están escritos? ¿Están bien traducidos?

Saludos!!

Jordicine ha dit...

Duermo un montón, ANA. Y te lo digo en serio. Siete horitas por la noche y una al mediodía. Es lo que tiene hacer jornada intensiva! Ja ja ja. Un beso.

El libro ya es todo un bestseller. Creo que te gustará, ATIKUS; como la peli. Un abrazo. Y feliz año.

Sabes cuál es el problema, BARDINDA? Que las editoriales no paran! Ja ja ja. El otro día una compañera de trabajo me dijo: 'necesitaría que no publicaran nada en tres años para ponerme al día'. Pues yo igual. Un beso. Feliz 2009.

Potser no t'agraden, JESÚS M. TIBAU. Això dels gustos... Jo ja tinc 'El vertígen del trapezista' a prop. Quan acabi 'El ocho' (que se'm va escapar en el seu dia) i 'El chino' m'hi poso. Una abraçada.

A mi m'encanta. Ja ja ja. Especialment el coreà i Kim Ki Duk. Doncs cap a la 'mula', DERIC. A vegades, tot s'hi val... tot i que et perdràs molts detalls, en un cinema tan 'visual'. Una abraçada.

Pues es bastante a menudo, FIRE. Ya lo ves. Ja ja ja. Hoy he visto 'El intercambio'. A ver si mañana escribo algo. Me ha gustado mucho. Yo, más que dedicarle muchas horas, leo rápido. Un besazo.

'El intercambio' muy bien, ÑOCO LE BOLO. 'Mongol' todavía no la he visto. A ver si cae esta semana. Además, iré a ver 'Bolt' con el chaval. Un abrazo.

La Natalie? És el contrapunt de la Norah. És bogeria, egoïsme, gastar per gastar... tot el contrari que l'altre protagonista. Està centrada, pensa en els altres, estalvïa i és capaç d'estimar. Per això fa aquest viatge tan llarg. L'altre només es passeja per Las Vegas. Ja ja ja. No ho sé, RITS. Jo ho veig així.

Estic esperant el tercer... i diuen que fins l'1 de juny, res de res. Petons.

Jordicine ha dit...

Si que están bien traducidos, JUANMA WORLD. Y es novela negra al ciento por ciento. De romanticismo más bien poco. Para mí han sido un gran descubrimiento. La película es buena. Ya me contarás. Un abrazo.

Anònim ha dit...

Ja he vist "My Blueberry Nights": veus com sóc obedient? És una pel·li on l'estètica (de luxe) està molt per sobre del guió, que es podria resoldre amb un curt, gairebé.

Amb tot, WKW sap farcir el tema amb la seva paleta i uns bons actors. El rànking, al meu parer, està clar: 1) Weisz; 2) Straithan; 3) Portman; 4) Jones; 5) Law (sobreactua moolt, com fa sempre últimament).

La Norah no ho fa malament, però. Simplement, té un personatge molt contingut, sobretot si el comparem amb els rols extrems de la resta del repartiment.

Coincideixo amb Dejordim: un 7... i fa ràbia, perquè podria ser un 8 o més.

Anònim ha dit...

Per cert, de la Portman, jo em quedo amb "Beautiful Girls" (està increïble) i la seva aparició en un dels curts de "París, je t'aime".

darling ha dit...

Hola jordi, estuve de vacaciones, ya estoy de vuelta, chico no se como te da tanto tiempo de ver tantas peliculas y leer libros en un tiempo record, eres un hacha como se dice aqui en málaga, je, je. Desaparecer para volver a empezar, me tiene que gustar, soy una romaticona. bueno Feliz Navidad, este mensaje no es para quien me acorde, sino de quien no me quiero olvidar, espero que te guste. Happy New Year 2009 besitos.

Anònim ha dit...

Ah, torno a ser jo!

Important descoberta he fet gràcies al YouTube! La noia que fa de Katya és una altra cantant. De fet, excepte la primera i última cançó (de la Norah Jones), gairebé totes són seves.

Es diu Cat Power i em sembla sensacional. Feu uns YouToubassos, que val la pena!

Els dijous nous ha dit...

D'acord amb la crítica! el David està genial, i la pel·lícula, estèticament parlant, és una joia!!

Jordicine ha dit...

Hola, URY. Acabes de guanyar el premi de... comentarista del dia! M'encanta que passis per aquí, de veritat.

Aviam. Anem a pams. Estic completament d'acord. Pel·lícula estèticament brillant. El guió justet, pero el 'global' compensa. L'ordre d'intèrprets pot ser perfectament aquest. El poli i la seva ex, preciosa, per cert, són els millors.

Entre un 7 i un 8? Firmo! La Norah a mi no em va convèncer. I en Law, darrerament, sempre exagera.

Més coses. 'Beautiful Girls' és molt bona. I tots ens 'enamor'avem' de la noieta jove, de la Natalie.

Cat Power? Aviam... Doncs té una 'veu trencada' preciosa. Bon descobriment. Bon any, Ury. Ens veiem aviat. Jo torno el 7!

Buen año, DARLING. Y espero que las vacaciones te hayan ido bien. Ver pelis y leer libros? hay tiempo para todo si uno se organiza. Besos.

Me n'alegro que valorem la peli igual, ELS DIJOUS NOUS. Una abraçada.

Anònim ha dit...

Enllestida la segona part de Millenium, nen. M'ha agradat més la primera, definitivament. Aquí hi ha trames més efectistes, però m'agraden més els clímax treballats de la primera. Amb tot, està bé i arrodoneix la primera part.

Ara, que arribi el juny!

Jordicine ha dit...

Haurem d'esperar; està clar. Una abraçada, URY.