diumenge, de gener 25, 2009

La fuerza de la incercia (o no)


Somos felices. ¿O quizás no? Sí, somos felices. ¿O queremos convencernos a nosotros mismos de que lo somos? No es lo mismo, está claro. Llegado el momento, ¿Apostamos por lo que tenemos, por aquello de dejarnos llevar por la inercia, o luchamos por nuestros deseos y sueños?

Muchas veces la rutina aprieta, es verdad, y quizás nos decantamos por la seguro. ¿Evitamos de esta manera correr riesgos innecesarios? O, por contra, ¿Estamos perdiendo la posibilidad de vivir una vida plena? Es así de sencillo y de complicado.

A grandes rasgos, esto es lo que les pasa a Leonardo DiCraprio (SEN-SA-CIO-NAL) y a Kate Winslet (TAMBIÉN), que volvieron a trabajar juntos casi 10 años después de 'Titanic' (1997). En 'Revolutionary Road' (2009) son una pareja que vive en Connecticut. Tienen dos hijos y muchas dudas, ella más que él.

Esta vez, Sam Mendes ('American Beauty', 1999) nos regala una película corrosiva, con mucha violencia verbal, que trata de los sueños olvidados y del desmoronamiento progresivo de la 'pareja modelo', una de tantas. 'Revolutionary Road' ha obtenido tres candidaturas a los Oscars: dirección artística, vestuario y mejor actor de reparto para Michael Sannon. Winslet, esposa de Mendes, tendrá que conformarse con el Globo de oro.

No es una obra maestra, pero sí un título imprescindible, de los que nos hacen reflexionar. Y esto es de agradecer. ¿Un 7'5 sobre 10? Pues va a ser que sí.

PREGÚNTALE AL VIENTO

'Pregúntale al viento' (2006) rezaba el título de una película de Robert Towne, con Collin Farrel y Salma Hayek. Pues se lo pregunto. Viento: ¿Por qué te has cebado con mi coche? ¿Tan bonito lo encontrabas? ¿Hasta el punto de destrozarlo y mandarme un árbol a vivir dentro? Mientras espero al périto y pienso en posibles soluciones aguardo respuestas. ¡Menudo fin de semana! Aunque lo importante, claro está, es poder contarlo.

Besos y abrazos a todas y a todos.

60 comentaris:

kweilan ha dit...

He anat aquesta tarda a veure la peli i m'agrada el post que has escrit. També crec que són dos persones que estan juntes i que són diferents. L'un prefereix una vida més convencional i a l'altre, aquesta vida, li produeix una gran insatisfacció...i tanmateix amb una concepció de la vida tan diferent han d'estar junts. Dius que el di Caprio està bé, però ella també l'he trobat molt convincent.
Una abraçada solidària per lo del cotxe!

Markesa Merteuil ha dit...

Fue tremendo. En mi provincia hay tres fallecidos. Hacía años que no recordaba algo así. Y los pueblos del norte de la provincia estuvieron sin luz desde el viernes a las diez de la noche hasta esta mañana. Increíble. La de pérdidas económicas que ocasionará... justo en estos momentos...

Ana. ha dit...

Me he quedado este fin de semana con las ganas de ver esta película. Un 7,5 sobre 10 está muy bien, a ver si mañana puede ser...
Gracias, un beso!

Eli ha dit...

Lo de la peli, me da muy buena pinta asi que iré a verla y por tu coche...lo siento mucho.
El viento de ayer fue tremendo, aunque (y a pesar de tu coche) somos afortunados por poder contarlo con una sonrisa.
Como madre que ayer disfrutó viendo jugar a sus hijos a pesar de las fuertes rachas de viento, no pude evitar entristecerme y condolerme con las que hoy han enterrado a sus pequeños.

Un beso

nimue ha dit...

quin desastre ahir el vent!!! quin desastre!!!! jo, ni cine, ni compra, ni asomar el nas al carrer per a res en tot el dia... Buf!!!

Sureña ha dit...

Ostras qué fuerte lo del coche... qué mala suerte hombre, pero nada, a tomárselo con filosofía.

Todavía estoy reflexionando sobre la felicidad :)

Besos

Bargalloneta ha dit...

Ahir la vaig anar a veure i em sembla que com tu , trigaré una setmana a fer el comentari, necessito païr-la... que els hi passa als de l'Acadèmia amb en Leo??, està extraordinari, té un parell d'escenes brutals!!! ella ja no havia de demostrar res, perquè és una actriu de cap a peus, però ell està espectacular!!!, la història,hem de pensar que són els anys 50 on la dona era o només podia aspirar a ser una mestressa de casa quan es casava, April té molts més somnis i més encara quan s'estrunca el seu de ser actriu, potser molta gent creurà que és egoista per voler el que vol però jo crec que té una il.lusió que no pot i no li deixen cumplir malgrat estimar-se al seu marit.... em va recordar moltíssima al mateix que li passa a Julianne Moore a Las Horas, no creus???
El vent, és el fenòmen meteorològic que més em posa nerviosa, ho he passat fatal aquest cap de setmana però les desgràcies que hi han hagut i sobretot la mort d'uns nens... és terrible, terrible...

El Deme ha dit...

Tranquilo Jordi, eso del coche tiene arreglo. En cuanto a Sonata de Otoño con la Paredes, la verdad es que no fui a verla aquí cuando la estrenaron. Una revisión de una película de Bergman no es excusa como para que me anima a pagar una entrada de teatro, prefiero otro tipo de textos "más actuales". Y sé que Nuria Gallardo es buena, pero no me sedujo el invento. Jordi, espérate a Un dios salvaje, eso sí que es comedia divertida y actual.

Belén ha dit...

Me gusta Sam Mendes, desde American beauty me gusta lo que hace, y seguro que merece la pena esta peli, además habla de sentimientos, seguro que a todos nos suena de algo.

Besicos

Helena ha dit...

Madre mia como ha quedado tu coche! Lo siento, pero me alegro de que a ti no te pasara nada. La peli la pongo en la lista. Un besote.

sibenik ha dit...

Que casualidad. Llego aqui por casualidad y casualmente vengo del cine de ver Revolutinary Road. Me ha parecido una gran película pero el final, totalmente prescindible. Ambos protagonistas están increibles. Y Sam Mendes, en su línea, sobresaliente...AVISO DE SPOILER El travelling después de abortar me ha parecido tremendisimo FIN DEL SPOILER

Un saludo

Ñoco Le Bolo ha dit...

Pues La Clase la están calificando como una de las mejores películas de los últimos cinco años. A ver si tienes suerte y la pillas.

Saludos
_______
_______

rits ha dit...

Creia que ella estava nominada!

Si ja tenia ganes de veure-la, els teus comentaris encara en donen més ganes. Sembla que els temps que corren ens fan plantejar-nos a tots què volem i com vivim....

Em sap greu per lo del cotxe.

Deric ha dit...

Cull...s! Com t'ha quedat el cotxe! Encara sort si t'entra per l'assegurança!
La peli tinc ganes de veure-la.

bajoqueta ha dit...

M'encanta esta dona, espero vore-la ja que fa bona pinta.
Osti què fort lo del cotxe... espero que trobes una solució.

Marchelo ha dit...

Encara no la he pogut veure,xo té molt bona pinta.. Que fort el vent que vem patir, bcn semblava Cuba després d'un huracà!

Et recomano La ola,per cert!

Salut Jordi!

Anònim ha dit...

OSTRES JORDI! COM ESTA EL COTXE! A MI EM VA CAURE UNA TAULA DE JARDI AL MEU TERRAT I EM PENSABA QUE EM MORIA DEL SUSTO! HA SIGUT UN CAP DE SETMANA HORROROS.
PETONS, AINA

Funcionario's blog ha dit...

A Mallorca només hem tingut problemes d'arbres caiguts i qualque tallament del servei elèctric a pobles de la serra de Tramuntana.

A tots ens sap greu això que l'ha passat al teu cotxe. Més que res, per la pèrdua de temps que et significarà (segur, pèrit, reparació, etc.)

Ja veig que estic als "Apuntats" pel dinar del dia 28-Març. Em podré fer enrere? Hahahahaha, és broma!

Bombero ha dit...

Casi te dejan el coche descapotable. Ánimos.

Marcos ha dit...

Revolutionary Road es muy buena. Siento lo del coche. Saludos.

* SINE DIE * ha dit...

Me apunto la película...aunque el duo DiCaprio-Winslet no es precisamente de mi devoción..

Y sobre el coche....pufff Jordi, mira..todo lo que sean daños materiales ya se sabe...por suerte no estabais dentro..eso es lo importante. Cada vez que oigo lo de Sant Boi se me encoge el alma, dios!..

Molts petonets!

tetealca ha dit...

La verdad es que solemos dejarnos llevar por la rutina, porque ello nos da seguridad, nos sentimos seguros haciendo cada día las cosas de la misma forma y acudiendo al trabajo por la misma calle, etc. pero esto no es bueno para el cerebro.
Lo que no ha sido seguro este fin de semana ha sido andar por Barcelona con el viento. Siento mucho lo de tu coche, pero lo importante es que tu estas bien.
Maldita Ciclogénesis explosiva.
Un abrazo.

Mariana Alvez Guerra ha dit...

Creo que la propuesta de la pelicula de Leo esta muy interesante y ademas es muy cierta, las parejas las mas d elas veces caen en el desgaste de la rutina, gracias a dios que existe la imaginacion para salir corriendo de la maldita que quiere robarnos nuestros sueños

http://gymbrainstorming.blogspot.com/

lisebe ha dit...

Ostres Jordi:

Ja veig que no només als pobles ho hem passat malament, el pobret cotxe, que no es queixa també el tens que arreglar.Ho sento noi, pero millor si cap de vosaltres estava dins.

Aquí encara hi han jocs sense llum des de divendres, i encara hi han carrers intransitables, per els arbres caiguts, i els nens sense cole, pel mateix, vaja malson de cap de setmana ja no solsament a Catalunya sino a la resta d'Espanya.

De la peli, que poses un 7,5 la haurem de veure, mes que res per la trama que per l'actor que a mí personalment no m'agrada.

Petons Jordi i que aviat es curi el cotxe !!!

Joana ha dit...

La cartellera està que bull!
Gràcies i sort amb el pèrit;)

Sick ha dit...

Ganetes tinc de veure la parella altre cop junts! Per cert, acabo de veure lo del sopar! T'envio un mail. ;) T'ha quedat maco el cotxe... :O!!

Muaaks!

Shanty ha dit...

Es prometedora. Tus comentarios siempre me sirven para saber qué ver y qué no ver. Adoro el cine.
Un beso,
Shany

Vitalnn ha dit...

Vaya temporal!!!

Menudo susto te habras dado, pero bueno, lo importante es que eso tiene solución. La peli, apuntada.

cuidate!!!

javi ha dit...

Ja que la destrossa ja està feta... aprofita per tunejar el cotxe!! :) Parlant seriosament, molts ànims!!

"Revolutionary Road" és una pel·lícula molt recomenable per tots aquells que gaudeixen del cinema de Todd Field ("In the Bedroom", "Juegos secretos"). És un bon drama depriment. Coincideixo amb la valoració de 7'5, tot i que un 8 també li escau.

Ara, a "Siete almas" un 3 com una casa de pagès.

ZOLDAR ha dit...

Guauu, cuantísima gente hay por aquí comentando. Yo solo pasaba para decirte que a una amiga mia la peli del dicaprio y la kate no le había gustado mucho, pero si tú dices que es buena... intentaré verla para opinar de primera mano.

1 Abrazo.

Frabisa ha dit...

Caramba, Jordi, menos mal que no estabas tu dentro, que el coche se arregla.

Estamos teniendo un invierno crudísimo, ya casi pedimos poder contarlo.
Que te voy a contar que en Galicia llevamos en alerta roja, naranja o no sé de qué color un montón de días.

un beso

jordicine ha dit...

Tots dos estan fantàstics, KWEILAN. Estic d’acord amb tu: són diferents, però al començament suposo que es complementaven millor. Gràcies per la abraçada solidària. Una d’agraïment per a tu.

Grandes pérdidas, MARKESA. ¡Ya a ver quién acaba pagando! Un beso.

Un 7’5... como mínimo, ANA. A medida que voy reflexionando, más me gusta. Un beso.

Somos afortunados, ELI, tienes toda la razón. Lo de los niños es hororroso. La peli está muy bien. Un beso.

A casa, quan fa aquest temps, s’està molt millor. Que arribi l’estiu, NIMUE!!! Petons.

Pues reflexiona, SUREÑA. Espero que el comentario te animara. Lo del coche es una mala suerte tremenda... pero bueno. Besicos.

En Leo es un dels grans, BARGALLONETA. I ella, també, està claríssim. I cap dels dos nominats! Com pot ser? Les similituds entre els personatges de la Kate i la Julianne són evidents. ¡Quina gran peli 'Las horas'!Tens tota la raó! El vent fa moltíssima por. Un petó.

Claro que tiene alegro, EL DEME. Gracias por tu apoyo. Esperaré a ‘Un dios Salvaje’. Seguro que, yendo sobre seguro, acierto. Un abrazo.

Nos suena muchísimo, BELÉN. A mí Sam Mendes también me gusta un montón. Como director, que quede claro. No quiero quitárselo a Kate. Ja ja ja. Besicos.

Un besote, HELENA. Y gracias por tus palabras. Hasta pronto.

jordicine ha dit...

El final sobraba, SIBENIK. Estoy de aucerdo contigo. SPOILER. Yo lo interpreté como ‘la caída del mito’. Y la escena que comentas, absolutamente brutal. FINAL SPOILER. Los actores están grandiosos. Un abrazo y hasta pronto.

A ver si cae este fin de semana, ÑOCO LE BOLO. Se me acumula el ‘trabajo’. Un saludo.

Doncs no. Va guanyar el Globus d’Or, però s’ha quedat fora dels Oscar. Ens ho plantejem tot, RITS, és evident. Un petó.

La peli t’agradarà, DERIC. I amb el cotxe veurem què passa. Encara no està clar qui ha de pagar. Jo no! T’ho asseguro.

Buscant sol·lucions estic, BAJOQUETA. I la Kate està sensacional. Un petó.

Ja he vist ‘La Ola’, MARCHELO. Vaig escriure un post fa temps. Em va semblar grandiosa. ‘Revolutionary Road’ està força bé. I el cotxe... doncs fotut. Aviam com ho arreglo. Una abraçada.

Horrorós, AINA. Per sort, no ens hem fet mal. Un petó.

Tens tota la raó, PEDROLOVE. La pèrdua de temps i les gestions constants són el pitjor. Apunta’t estàs!!! Però vaja, tothom por tenir un problema de darrera hora. No problem.

Funcionar... funciona, BOMBERO. Pero tengo las cuatro puertas agujereadas. Un abrazo. Y gracias por los ánimos.

Gracias, MARCOS. En lo de la peli, completamente de acuerdo. Hasta pronto.

jordicine ha dit...

Pues son de los grandes, SINE DIE; aunque todo es cuestión de gustos, está claro. Lo de Sant Boi es muy fuerte. Petonets.

El viento era casi ‘huracanado’. Me ha gustado lo de ‘ciclogénesis explosiva’. Sobre el tema de la película, TETEALCA, te aseguro que yo soy ‘animal’ de costumbres. No puedo hacerle nada. Un abrazo.

Que nos roben los sueños es inaceptable, MARIANA ALVEZ GUERRA. Tienes toda la razón. Un saludo.

Tens tota la raó, LISEBE. La situació ha estat caòtica. La peli està força bé... I intentaré curar el cotxe. Petons.

Bull moltíssim, JOANA. Veurem què passa amb el pèrit. Encara no ha passat. Un petó.

Maquíssim! Ja ho has vist, SICK. La parella funciona molt bé. Un petó.

Yo también lo adoro, SHANTY. Un beso.

Un temporal de aupa, VITALNN. Un saludo. Cuídate.

Tunejar-lo? Doncs és una sol·lució, JAVI. Un '8' no em sembla malament. A mida que passa el temps, em va agradant més. 'Siete almas' només un '3'? Vaja. Veig que em va agradar una miqueta més que a tu.

Siempre es cuestión de gustos, ZOLDAR. Hemos creado un grupo bonito, entre todos, con muchas ganas de participar. Y me alegro! Un abrazo.

Ha sido horroroso en muchos sitios, FABRISA. Un beso y hasta pronto.

Cathy Pazos ha dit...

Pobre hombre, pobre coche también, vaya que hay que tomarselo de la mejor manera, es que en realidad a mi me gusta mucho Sam Mendes, desde que salió en American Beauty, excelente realmente.

Besitos

;D

Amelie ha dit...

Vaya, siento lo de tu coche.

Por aquí (el sur) también ha hecho muchísimo viento.

Un beso.

bardinda ha dit...

Me gustaria poder tener más tiempo para ver todas esas películas que nos recomiendas.

Un saludo

mar ha dit...

hola Jordi!
Me l'apunto aquesta... m'has fet venir moltes ganes de veure-la!
(i ara que torno a ressuscitar de l'allau de feina crec que serà una bona manera de celebrar-ho!)

menys mal que no eres dins el cotxe, eh?

quan vulgueu parlem del sopar!

ury ha dit...

Doncs ja l'he vista (en descàrrega, per cert) i m'ha semblat brutal. Ella està irreal, de tan real; ell, magnífic. Sam Mendes ha parit una gran pel·li. I l'actor que fa de pirat està increïble.

Guanyarà amb el temps. Un 8 i una miqueta més. Merci per la recomanació.

Sobre el cotxe, espero que te'n surtis de la millor forma. Potser t'anava a fer una trastada amb els frens i el vent va bufar per salvar-te. Qui sap...

VolVoreta ha dit...

Ha sido terrible todo lo que ha causado el temporal!
siento lo de tu coche, el seguro se hará cargo no?...que se solucione bien para tí!
Un beso solidario.

Maria ha dit...

Un besazo a mi presentador prefe !!!!!!!
Uissss una cena, voy a mirar eso corriendo, jajaja

jordicine ha dit...

Besitos, CATHY PAZOS. A mí Sam Mendes me encanta. Y el coche... ya ves! Hasta pronto.

Gracias, AMELIE. No estamos preparados para situaciones extremas. Un beso.

A todos nos gustaría tener más tiempo, BARDINDA. Se nos acumulan los estrenos! Un saludo.

T'agradarà, segur. I el cotxe, ja ho veurem. Aviam si l'assegurança paga. Doncs parlo amb l'Òscar i la Bargalloneta i aviam si quedem un dia. Un petó.

Oi que sí, URY? Me n'alegro. Estan tots sensacionals. I estic amb tu. Jo li vaig posar un 7'5, però, si fés ara el post, pujaria a 8, com a mínim. I això que els dos la vam veure a casa. Imagina't al cinema!
La teva 'versió' de l'arbre a sobre del cotxe és, com a mínim, original. Ja ja ja. Una abraçada.

Gracias, VOLVORETA. Otro para tí. No está claro todavía quién pagará los damos... de 7100 euros!!! Un beso.

Cuento contigo, MARÍA. Claro. Y a ver si escribes algo mujer, que siempre que entro en tu blog me encuentro con el mismo 'Mazinger Z'. Ja ja ja.

*Por cierto, tú tienes experiencia en organización de ventos. Nos ayudas??? Besazo.

òscar ha dit...

una equació:
american beauty + teva crítica + teva puntuació = hi aniré.

amb l'ics ja solucionada ... quínes disputes conjugals hi ha entre el vent i el teu cotxe que un ha tirat els plats al cap de l'altre?

sort que sempre hi ha un conciliador matrimonial en forma de companyia d'assegurances.

bona setmana crack!!!

jordicine ha dit...

Aviam si els de l'assegurança es comporten. L'última notícia es que volen tancar el tema amb un 'sinistre total'. Seria una putada, per cert. La peli és molt bona.

*T'he passat un e-mail pel tema sopar blogger. Salut!!!

Kurmà ha dit...

Una altra gran reflexió sobre la felicitat... Crec que les destrosses del teu cotxe, se'n farà càrrec el consorci (catàstrofe atmosfèrica).
L'altre dia vaig anar a veure La Ola. El feixisme, amb totes les seves expressions, ens fa treure el pitjor de nosaltres...
Ens llegim!

Estrella Altair ha dit...

Siento lo del coche, yo tuve algo parecido el dia de la nieve ...

Por otro lado tomo nota Dicaprio es para mi otro actor a partir de "Diamantes de Sangre" y me gusta, tomo notiña.

Un beso

jordicine ha dit...

Ens llegim, KURMÀ! 'La ola', brutal. El cotxe crec que l¡ha de pagar l'assegurança... perquè el vent no va arribar als 120 km/h. I la felicitat. Buf. Un tema que dóna per a molt.

Te pasó algo parecido? Pues nada, ánimos. Di Caprio es de los grandes, ESTRELLA ALTAIR. Un beso.

Libelula ha dit...

Vaya Jordi lo siento por tu coche...que susto no? Pero menos masl que no estabas dentro¡¡¡

La peli te diré que me parece una peli para reflexionar en algun momento de tu vida si esta es la viada que quieres vivir? Y sino es lanzarte en paracaídas...yo lo he hecho.

Y Di Caprio creo que está genial, me ha encantado, mira que yo por él no daba un duro en este tipo de papeles..pues me ha sorprendido el chico.

Un beso

jordicine ha dit...

Bienvenida, LIBELULA!!! Suerte que no estaba dentro, claro está. A mí Dicaprio al principio tampoco me acababa de convencer, pero ya es uno de los grandes! Un beso y hasta pronto.

@ELBLOGDERIPLEY ha dit...

¡Hola, Jordi! Queda apuntada si la recomiendas, en cuanto pueda la veré, ya tenía ganas, ya...Bueno, Sam Mendes es una garantía. No quería leer muchos comentarios -que algunas personas ya la han visto-:-), pero se me ha escapado leer lo de tu coche ¡Vaya! Espero que se arregle.
En cuanto la vea ya te digo, espero que lo pases y lo paséis muy bien en la cena-sopar dels "bloggers":-)
Un abraçada molt forta.

Maria ha dit...

Yo ayudo en lo que haga falta :)

jordicine ha dit...

Gracias, RIPLEY. A ver si la cena sale como esperábamos. Ya me darás tu opiniópn sobre la peli. Un abrazo.

Gracias, MARÍA!!! Eso quiere decir que te apunto a la cena???? Bien!!! Un besote.

Mond ha dit...

¡Ups! :(
Besos tristes... de corazón roto.

jordicine ha dit...

Y eso, MOND??? Qué ha pasado, bonita? Besos de ánimo!!!

Mond ha dit...

Ha pasado que me han dejado ir... ¿por qué será?
De todos modos agradezco tus palabras de ánimo. La vida sigue... besitos.

jordicine ha dit...

Pues él se lo pierde, MOND. Seguro que no te merecía. Besos. Ya habrá otro afortunado!

troyana ha dit...

Jordi,me paso algo curioso con esta película,mientras la vi,no me disgustó pero tampoco se puede decir que me encantara.Sin embargo,fui valorándola conforme pasaron los días,necesité un tiempo para apreciar todo ese trasfondo de crisis que atraviesan los protagonistas.
1 abrazo

jordicine ha dit...

A mí me gustó muchísimo, TROYANA. La interpretación de ambos es sensacional. Un beso.

bajoqueta ha dit...

Vaig vore ahir "Revolutinary Road", i dic calla que segur que Jordi que ho veu tot segur que l'ha vist jajaja.
Uff genial genial, los dos i lo tema que tracta. Bastant dura ja que tots en alguns moments ens hem sentit que necessitavem canviar i no tenim valor per fer-ho.
Jo he pres decisions difícils a la meua vida, i sé que costen i molt, però quan ho aconsegueixes et sents la mar de bé, i si tot surt malament almenys saps que no t'has quedat en les ganes de fer-ho. Jo crec que hagués anat a París per sobre de tot :)

jordicine ha dit...

Estic d'acord, però era una decisió de dos; i ell mai va estar convençut del tot... crec. I, soncerament, no sé si volia regalar-li temps a ell o fugir ella. La verirat és que la pel·lícula està molt bé i ells dos, genials. De les millors coses de la temporada. Un petó, BAJOQUETA.